donderdag 15 maart 2012

E-commerce, MVO & Marketing

Branding
Functies van een merk voor de consument;
- Klantentrouw
- Goede ervaring
Het moet gemakkelijk zijn en een psychosociale functie. De levenstijl beinvloed ook de exprensipe en inprensipe

Functies van een merk voor een bedrijf;
- Goede samenwerking/ contact
Het bedrijf moet zeker een onderscheid maken; monoploy dus onderscheid van het merk.
Om continuteit te bijhouden in het bedrijf is om continue diensten en/of producten kan leveren.
Consumenten zijn bereid om voor een hogere prijs te betalen en als het zeker gaat om een merk. Zij verwachtten tot zekere hoogte een goede service want daar betalen zij ervoor.
Een gemakkelijk manier zoeken om een product te introduceren;
Grote onafhangelijkheid zijn ten opzichte van de handel. Belangerijk voor het bedrijf is een sterk merk te produceren.

Merk imago
Imago: het beeld dat een (pontentiele) consument van een merk heeft.
- Positief
- Negatief
- Instrumenteel; een vorm van betrouwbaarheid (eigenschap)
- Psychosociale; wat voel je daarmee

Hoe wordt het merk imago daarmee gestimuleerd door marketingcommunicatie, overige marketinginstrumenten, eigen ervaringen met merk en beinvloeding van anderen.

Service brand
Brand op Internet...De karakter van een offline merk.
1. Rationele waarde daar hect duurzaam of groen aan.
2. Emotionele waarde daar doe je ideeën op.
3. Beloofde ervaring daar heb je controle over het geld. Wat besteedt je uit, moet wel met elkaar kloppen en hoe vertalen zij met de 3 bovengenoemde elementen naar Online Merk.

Dit onderwerp is wel bekend voor mij, alleen dit is meer gebaseerd op de online branding. Verschil voor online (marketing) wees duidelijk en tot zekere hoogte rekening houden met illustraties en teksten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten