donderdag 15 maart 2012

Product Management

Online booking versus Internet booking

Deze twee begrippen worden vaak door elkaar gehaald.
Tijdens de college werd uitgelegd wat online booking betekent; het reserveren en direct betalen.
Internet booking; het mailen met elkaar en tot in stand komen dus door middel van mailen, hier wordt dan gevraagd voor een aanbetaling.


Mobiele booking & Applicatie

Een goede voorbeeld van een mobiele applicatie in de reisbranche is Corendon. Hier kan de klant direct de last minutes bekijken, prijzen et cetera. Deze applicatie is een soort website alleen het heeft beknopte functies, zoals informatie en haalt ook business eruit. Tot op heden is deze applicatie alleen geschikt voor het merk Apple, dus het is te downlaoden voor de IPhone, IPod Touch en IPad.



Zelf maak ik gebruik van de KLM applicatie. Ik zit er wel nauwlijks op maar het is zeer gemakkelijk want je hoeft niet (helemaal) de webbrowser op te maken en vervolgens de websitelink in te tikken. NS heeft nog geen applicatie maar ik heb wel hun homepage opgeslagen als favorieten op mijn mobiel. Het zou wel handig zijn als NS een applicatie ontwikkeld voor hun reizigers.

Nu weet ik wat het verschil is tussen online booking en internet booking. (Mobiele) applicaties zijn zeker handig te gebruiken in de reisbranche.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten