donderdag 31 mei 2012

E commerce dag - CRM integratie: koppelen doe je zo!

3de spreker


Koppelen met systemen met de data's dat je al hebt. 

CRM is de afkorting van Customer Relationship Management. Maar wat is CRM? Welke definities zijn er? Welke is de beste? In dit artikel geven wij u graag inzicht in de in de praktijk gebruikte definities en betekenissen van Customer Relationship Management. 

Als één ding duidelijk is, dan is het wel dat er in de praktijk erg verschillend tegen CRM wordt aangekeken. Soms wordt er de bedrijfsstrategie mee bedoeld, dan weer gaat het over CRM als softwaresysteem, terwijl anderen CRM weer zien als een marketingproces.


Waarom systeem intergratie?
Hele trend was om één systeem te gebruiken. Alle losse systemen samen goed te verlopen met dit systeem kan je goed rapporteren. Zo ontstaat er een procesverbetering.


Wat is een systeemintergratie?
T5 Trinicom is een grote klant van Yall. Multi channel wordt ontvangen doorverbonden naar de juiste afdeling.
Realtime is de status dat veranderd naar de klant. 
 - Patrick Storms Technische directeur van Yall 
 
CRM is een bedrijfsstrategie die zich richt op het realiseren van bedrijfsdoelstellingen en het creëren van duurzaam concurrentievoordeel door relaties met individuele klanten aan te gaan, te onderhouden, te maximaliseren en - indien onvoldoende rendabel - te beëindigen.

Om maximaal aan klanten te kunnen verdienen moeten klanten tevreden gesteld worden en langdurig aan de organisatie verbonden worden. Vandaar de grote aandacht voor klanttevredenheid en klantbehoud. Maar waarom zou een klant een langdurige relatie met uw organisatie aangaan? Klanten zijn daar vaak helemaal niet in geïnteresseerd. ‘What’s in it for me?’ hoor ik uw klanten al denken. De kunst is dan ook om een situatie te creëren waardoor klanten voor lange tijd klant van uw organisatie willen zijn.

Klanten willen altijd snelle service krijgen en hebben geen zin om lang te wachten. Ik denk dat het meer onze cultuur is, want in Noord- of Zuid Amerika wachten zij gewoon rustig af tot dat zij aan de beurt zijn. Hier in Nederland verwacht men snelle en persoonlijke service. Eerlijk gezegd soms heeft het bedrijf geen tijd ervoor. Soms vergeet het bedrijf dat de klant koning is. Daarvoor zou de CRM een fantastisch hulpmiddel zijn voor het bedrijf. Het is zeer praktisch en het systeem bestuurt zijn eigen wegen. Dit systeem raad ik aan aan de grote reisorganisaties om dit te kunnen gebruiken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten