dinsdag 1 mei 2012

E commerce dag - Kiezen of verliezen

1ste spreker

Stefan Terpstra werkt bij Vodafone. Hij is de leidinggevende van Learning Consultant Costumor Management. Binnen de opleiding krijg je te maken met het projectcoördinator of het MBO-traject.


Telecom markt is de verzadelijke markt. Deze markt is wel moeilijk om te kunnen definiëren voor diensten en producten. Differentiatie is heel erg moeilijk om service te verlenen. Medewerkers zowel in de front als bij de servicecenter hebben er moeite mee.


Dit traject kent wel een paar obstakels zoals afhakers, op tijd beginnen met de opdracht.
En als tip, de studenten verlangen naar een HBO traject!

De kwaliteiten worden getoetst, dit is af te lezen in de handleiding van het traject. Er worden toetsmomenten afgenomen en daarbij kan de student ook zelf de toets verbeteren door aan te geven wat er wellicht ontbreekt aan de toets.
Zo maakt het 
Pro-actief traject, want Meten = Weten.

AHT = Avariage Handeling Time. Hier wordt gekeken hoelang het gesprek duurt.
NBA = Next Best Activity. Hier worden de aantal mensen geteld.

Deze opleiding duurt 10 weken en nu is het een trend geworden onder de MBO-ers, zo stijgen de cijfers.


Het is wel handig zo'n opleiding, zo ontwikkel je als een beginneling in een groot bedrijf. Ik zie wel dat veel jongeren ondernemend zijn. Waarschijnlijk hebben zij de potentie om hoger op te klimmen in het bedrijf. Als ze zo gedreven zijn verwachten zij zeker een HBO opleiding van Vodafone. Smartphone doet het ook goed bij Vodafone. Providers moeten blijven improviseren om in tact te blijven, zowel voor de klanten als voor de concurrenten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten