zondag 24 juni 2012

'Direct mail verslaat e-mail’

Weer een aanwijzing dat e-mailmarketing het op zijn minst moeilijk heeft. De Amerikaanse Direct Marketing Association (DMA) zegt dat de gemiddelde respons op direct mail 4,4 procent bedraagt versus 0,12 procent voor e-mail.

Direct mail doet het niet alleen tien tot dertig keer beter dan e-mail, het levert volgens de DMA ook meer op dan online display, waar de conversie gemiddeld zes procent bedraagt.
De DMA zegt deze conclusies te baseren op een studie van 29 miljard emails en twee miljard online display-impressies.
Daar moet wel aan worden toegevoegd dat de effectiviteit van direct mail gedurende de jaren ook is gedaald en e-mailmarketing per definitie goedkoper is met een gemiddeld rendement van 28,50 dollar. Bij direct mail gaat het om een bedrag van 7 dollar.
Eerder dit jaar werd bekend dat de gemiddelde prijs voor e-mailadreslijsten met 12 procent is gedaald.

Bron: http://www.emerce.nl/nieuws/direct-mail-verslaat-email
Gepubliceerd: 20 juni 2012, geschreven door: redactie emerce




Mijn review: Ik vind de direct mail wel persoonlijker is dan de 'normale' e-mail. Hier kan men meer interactie verwachten als de organisatie een direct mail verstuurd naar de klant. Direct mail is niet geschikt voor alle bedrijven, dus het zal in de branche moeten passen. In de mediamix worden de standaard media; TV, Radio en PR verschoven naar de landigspaginas en adwords en dat geldt ook voor de E-mail en website. Hier moet het bedrijf zeker rekening mee houden met het verschuiven van conversiegericht- en meetbaarheid en/of digitale media. Ik denk dat Landingpaginas en adwords een grote trend zal worden omdat de klant de organisatie zo snel mogelijk opzoekt door middel van zoekwoorden en daarvoor moet de organisatie zo goed mogelijk vindbaar moet zijn. De meeste fouten daarvan is dat bedrijven een contactknop plaatsen op hun site en daarmee verwacht de klant dat zij continue direct mail ontvangen.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten