zaterdag 23 juni 2012

Gastcollege Rondreisopmaat.nl

De eigenaarster is Marjan van der Herberg

Het is een jong online touroperator. Met jong bedoelt ze daarmee dat zij nieuw is op de markt.
Haar motto is dan ook; "The most challenging step of any journey is the first."
Het idee is dan ook met een eigen reisbedrijf online te beginnen en om verre rondreizen te kunnen faciliteren en verkopen op een schaalbare wijze. Het is verder een klein bedrijf op een groot productie en zij kan dit via het internet verkopen. Als een startende ondernemen moet je voor jezelf eisen kunnen opstellen.

Omdat zij nog van de generatie 1.0 is, moest zij van zichzelf op een bootcamp waar je alle internet termen en tactieken kreeg. Dit is meer om stabiel te ontwikellen op het internet. Hiervoor moest zij gaan kijken op welke doelgroep zij moet gaan richten. Daarvoor werkte een afstudeerstudent voor haar en zo doende kwam de studente met resultaten waavoor zij heel erg dankbaar voor is.

Haar doelgroep is dan ook 50+ plussers, die verwachten betrouwbaar-, leunbaarheid en een goede service. Persoonsgebonden is dan de juiste strategie om het klantencontact te behouden en tot gevolg voor een hogere conversie.

Zij had ook een probleem, er zijn genoeg klanten die alleen gebruik maken van de offerte en dat kost haar natuurlijk veel energie en tijd. Dus zij had besloten om op de weinig traffic te richten en meer nieuwe leads (shoppers) te creeƫren. En kijken bij de elk concurrent hoe zij de lage conversie tot aanleiding brengen tot kopen.

Het blijkt dat haar doelgroep en haar netwerk gebruikt maakt van Blogs en zo kunnen andere volgers of leads aflezen hoe de klant de ervaring heeft meegemaakt bij Rondreisopmaat in Zuid-Afrika. De bloggers zijn actief en continue bezig met intergreren van deze mogelijkheden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten