zaterdag 23 juni 2012

Mijn Stamboom

De laatste tijden ben ik zeer intensief geweest met het zoeken naar mijn voorouders van mijn moeders- en vaderskant. Via http://www.mundia.com/ heb ik een digitale stamboom kunnen invoeren. Ik zeg wel eerlijk zodra je achter veel gegevens komt, dan is het best verslavend want ik zat paar dagen intensief erachter. Om dit helemaal uit te kunnen zoeken, heb ik hulp gekregen van me ouders door de correcte namen te geven. Zo kon ik het min of meer achterhalen.

Het onderzoek

Door de digitale archieven was het gemakkelijk om te zoeken. Mijn moeder is van Arubaanse afkomst en haar voorouders kon ik terug vinden via www.genlias.nl/. Daar zijn geboorte, trouw en overlijdingsaktes te vinden. Mijn vader is van Javaanse afkomst en die kon ik terug vinden via www.gahetna.nl vinden, deze Javaanse emigranten waren van oorsprong uit IndonesiĆ« "Java". Zeer interessant !!

Het resultaat

Van mijn moederskant ben ik al bij begin 1800, tot zo ver kon ik de geboorte aktes vinden. Mijn conclussie is dan ook als ik de geboorte aktes niet meer kan vinden waren deze voorouderen niet Aruba geboren. Het is gebleken dat mijn moeder afstamt van Nederlands, Duits en Spaans dus toch een Europaan!! Natuurlijk indiaans want dat waren de oorspronkelijke bewoners van Aruba.Mijn vaderkant ben ik bij eind 1800, sommige voorouderen waren al in Suriname en de latere generatie kwamen kwam wat later. Verder kon ik niet meer zoeken omdat deze mensen soms verkeerde informatie door gaven aan het schip, zelfs als het gaat over de achternamen. En wat zo cool is dat wij een paar foto's konden traceren in het archief. Deze Javaanse mensen waren rond hun 20-jarige leeftijd naar Suriname gegaan.

Mijn stamboom

Mijn doel
Zodra ik klaar ben met afstuderen, wil ik graag naar Curacao gaan om dit verder uit te zoeken waar mijn familie vandaan komt. Op Curacao liggen alle archieven en documenten opgeslagen. Helaas kan ik de overlijdsjaren ook niet noteren van mijn voorouders. Alleen de ouders van mijn moeder leven nog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten