zaterdag 23 juni 2012

Gastcollege Lars Boom 4 Online marketing

Facebook koers keldert naar een dieptepunt? Helaas voor Facebook, dat zij hadden gefaald in de nasdaq. Waarschijnlijk dachten de eigenaars van Facebook dat zij de beurs zouden winnen maar het blijkt dat het toch niet zo'n succes is geweest.


Facebook - Beurs
Het delen van social is populair. Bepaalde tools, bepaalde tijd ernaar zoeken. Uit onderzoek is gebleken dat de meeste mensen zoeken naar het woord Disney World

Op vakantie buiten het hoogseizoen, opkomende trend?Het aangeven waar men incheckt via Facebook, Linkedin of Foursquare. Als ik op vakantie gaat, geef ik wel aan waar ik naar toe ga maar ik hoef niet perse te weten als mijn netwerk ook naar dezelfde bestemming gaat. Ik vind het wel leuk om te weten waar iedereen op vakantie gaat, maar ik heb geen behoefte om de gezelschap op te zoeken. Vakantie is voor mij meer rust.

Statement 1
Over 5 jaar bestaat 50% van de huidige luchtvaartmaatschappijen niet meer.
Ik denk niet dat het over 5 jaar dat de helft niet meer bestaat. Maar de opkomst voor low budget carriers zijn wel enorm gestegen. Ik denk ook dat veel mensen gebruik maken van deze carrier, als zij even snel naar het buitenland willen gaan. Waarom niet? Het is goedkoop en je bent in een mum van tijd in een ander land. Maar ik denk echt niet dat KLM, AA of andere luchtvaartmaatschappijen van de troon zal aftreden.


Statement 2
Bloggen moet een vast onderdeel van de werkzaamheden zijn bij reisorganisaties.
Deze kanaal moet wel relevant zijn voor je bedrijf, het heeft geen nut als je doelgroep niet bezig is met bloggen. Daarvoor moet het bedrijf wel instaat zijn om tijd en energie in te steken. Dan zou de goede reisverhalen opbrengen zowel voor de organisatie als voor de klant.

Statement 3
Het gaat in Travel steeds meer om prijs dan om kwaliteit.
Zodra ik weet ik ga naar een ver bestemming kijk ik natuurlijk naar de prijs maar de kwaliteit speelt een grote rol. Als je op de bestemming bent arriveert, kijk je niet meer naar de prijs maar meer het gevoel wilt krijgen dat je echt op vakantie bent. Maar als ik even een kleine tripje maakt, dan kijk ik wel naar prijs en daarna zoek ik naar comfor maar geen kwaliteit of luxe.

Statement 4
Anytime, any place, anywhere reizen boeken is the next big thing. 
Dit is zeker handig, als je een onderdeel van je vakantie ontbreekt. Bijvoorbeeld je hebt nog geen auto op de vakantiebestemming. Dit zou zeker handig zijn. Lees verder ArubaApp.

Statement 5
Ik heb voldoende kennis om na de studie een baan te vinden in Online Marketing.

Ik heb niet zoveel met de marketing. Ik wil niet continue bezig zijn met Online marketing, tuurlijk heb je internet nodig om je bedrijf te kunnen runnen. Wellicht zien de werkzaamheden in de toekomst anders eruit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten