zondag 1 april 2012

Berlijn Dag 1

7 maart 2012 gingen wij (gina, aileen en ik) naar Berlijn. Wij hadden besloten om met Easy Jet te gaan. Dit was mijn eerste ervaring met een Low Budget Carrier. Zij deden heel moeilijk que afmetingen van je handbagage maar op zich raak je eraan gewent. Ik ben gewend om via de slurf aan boord te gaan maar Easy Jet had een aparte terminal. Precies 15 minuten voordat je gaat boarden wordt bekend gemaakt naar welke gate je moet gaan. Uiteindelijk liepen wij naar beneden om in te checken. Wij moesten in een grote zaal verzamelen. Juist net die avond ging het regenen en je raadt het niet! Wij moesten naar buiten lopen om het vliegtuig te betreden. Dit had ik eerder meegemaakt op Curaçao en in Suriname maar toch vind ik het ongebruikelijk  in Nederland!! Je had ook geen vast zitplaats dat voor jouw is gereserveerd. Dus waar plek is, kan je zitten. Gelukkig hadden wij 3 plekken naast elkaar. Aangekomen in Berlijn wisten wij dat vanaf de luchthaven 7 km was naar het hotel. Hadden wij besloten om met de taxi te gaan, de taxichauffeur zei dat het 35 euro was. Nou, dacht het even niet. Aileen had thuis al deskresearch gedaan en zij dat er een rechtstreekse bus ging naar het hotel. Wij hadden zeker voor de busticket 3 euro betaald, uiteindelijk waren wij aangekomen in de buurt van het hotel maar toch waren wij een beetje verdwaald.





3 opmerkingen:

  1. Jullie hebben je toch wel vermaakt in Berlijn!! Jammer dat ik er niet bij was, maar next time komt goed! leuke filmpjes ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ahhh leuke filmpjes. Zelf ook nog nooit gevlogen met Easyjet, echt raar dat jullie gewoon door de regen moesten lopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Anisha, Ja jammer je hebt wel ons avontuur gemist! Op een dag zullen wij nog een reis maken, god know where?
    @Kristel, Ik raad je af om met EasyJet te gaan vliegen. Gina vertelde mij dat RyanAir nog erger is. Nee, als je eenmaal gewent bent aan luxe dan is low budget carrier totaal niks voor jouw. Als moet je eerste keer zijn om dit te kunnen vertellen.

    BeantwoordenVerwijderen