zondag 1 april 2012

E-commerce MVO & Marketing week 3

Ik herineer me heel weinig van Internet 1.0, die helemaal geen Internetverbinding heeft. Die kan alleen maar documenten uitwisselen en informatie opvragen.
Internet 2.0 is van mijn generatie, het begin van de applicatie generatie. Meer content aanleveren en uiteindelijk bepaald de consument wat er op Internet komt te staan. Als er meer vraag naar is en een organisatie ziet alleen business waarom kan het niet geplaatst worden?
Internet 3.0 is nu bezig met het ontwikkelen van een sematische web. Het is een begrijpende web bijvoorbeeld Hilton, bedoelt men nu Paris Hilton of het Hiltonhotel.

Tripadvisor houdt zich bezig met reviews van mensen en loaden van foto's. Er is een Nederlandse versie en één keer per jaar wordt er ook het slechste hotel gekozen. Nederland heeft ook een eigen real time review genaamd Zoover.

Kans versus bedreiging in social media;
- Slechte review: gelijk erop reageren
- Strategie erop bedenken

Dit is zeker belangerijk voor een bedrijf die continue op social media zit. Niet eens bedrijven alleen maar er zijn ook mensen die politiek zitten en hadden kritiek op een review. Waarop de beinvloeding van anderen nog hoger liggen. Totaal niet reageren op slechte review is juist slecht want dan denkt men dat je het ook niet serieus neemt of de andere denkt dat die gene het verkeerd heeft begrepen. Een strategie is een groot woord maar als het noodzakelijk is dan moet de strategie worden toegepast of moeten worden aangepast. Dat hangt echter per situatie af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten