donderdag 19 april 2012

Gastcollege Lars Boom (3)

Periode 3.4 is begonnen.....!

Het laatste nieuws in de online marketing...

* Facebook koopt Instagram voor 1 miljoen dollar
Instagram is een mobilie applicatie maakt foto's, maakt effecten en je kunt die foto's delen met anderen.

* Lady Gaga heeft een eigen social mediakanaal.
Denkt aan de content en het is een speciale site. Heel slim van haar om haar Fan site ook te gebruiken als een verkoopkanaal. Ik zie geen negatieve effecten voor haar. 

*Draw Something
Is een applicatie die kunt delen met je vrienden of anderen. Er worden tekeningen gemaakt en die moet je dan raden zo verdien je credits om meer kleuren aan te schaffen. Het is ongeveer 50 miljoen gedownload. Het is een heel leuk applicatie, ik heb het zelf ook maar helaas soms ben ik te druk met school en dan heb ik geen tijd om te tekenen. Ik gebruik draw something op mijn Ipod.

*KLM social seating
Is connect met Facebook en Twitter. Zo kan de passagier achterhalen wat de interesse is van de passagier die naast hem/haar gaat zitten. Interesse daarmee bedoelen zij reizen, hobbies et cetera. Ik zie mijzelf niet volledig blootstellen aan de buitenwereld. Dan weet de gene die naast me zit, waar ik woon, waar ik werk, wat mijn hobby's zijn en ga zo maar verder. Nu moet ik mezelf beperken omdat KLM van deze faciliteiten gebruikt maakt. Om de passagier op een geruststellende en persoonlijke service te geven.

*Printerest
Is gebruik maken van een prikbord met je interesses daarop.

*Google glasses
Multi functionele gadget, zeker een hebbendingtje :) Ik weet zeker dat veel mensen dit handig gaan vinden. Mensen kopen nog al 3D brillen om een film te bekijken in huis. Zelf ben ik nog niet zo ver ontwikkeld om zo'n bril aan te schaffen aangezien ik wel een 3D smart televisie heb. 


*Thomas cook stelt een reddende lening van 1,2 miljard pound. Een van de grootste reisorganisaties ter wereld ging bijna faillet. Zij konden net deze lening krijgen, dat was hun enige hulpmiddel. Zij kunnen van puur geluk spreken, ik hoor ze ook nauwelijks niet meer dus via de media. Ik denk dat zij een likje verf nodig hebben. 

Travel 2020
In 2020 wordt het alleen live beantwoorden van vragen.

Webcare staat nu nog in de kinderschoenen. Het is puur marketing, service en in het inhoude van de communicatie als het gaat om klachten.

Straks bestaat de 5 P's niet meer maar dan wordt het de 5 A's: Actie, Alert, Aandacht, Ambassadeurs en Aantrekkelijkheid.

De toekomst van webcare
1. Premium klanten service; oplossen van problemen via andere kanalen.
2. Geen callcenter; maar webcare in 2020
3. Service upgrade; neem je mee naar webcare

Geen opmerkingen:

Een reactie posten