zondag 1 april 2012

IBT - Seminars (2)

Derde seminar

Brasil upcoming destination  
Brazilië is één van de BRIC-landen, de opkomende landen. De andere drie BRIC-landen zijn Rusland, India en China. De Braziliaanse economie wordt per dag krachtiger en heeft in 2011 eeb sterke economische groei doorgemaakt. Een groei die de komende jaren zal toenemen. De koersen op de aandeelbeurzen zijn ook gegroeid. Deze groei zal zeker versterkt worden door twee internationale evementen namelijk de FIFA World Cup 2014 en de Olympische spelen 2016, die zal plaats vinden in Brazilië.

Brazilië wordt nu gezien als één van de snelst groeiende "opkomende markten”. De zwaartepunt van de snel groeiende economie ligt in de grote steden zoals Sao Paulo en Rio de Janeiro, deze steden liggen in het zuidoosten van het land.


Om meer toeristen te trekken naar Brazilië; heeft de goverment van Brazilië een promotie strategie bedacht:
·   Bied de toeristen een gemakkelijk gangbare bestemming. Deze Braziliaanse bestemmingen  worden vol met diversiteit en een warme sfeer ontvangen en dit zorgt natuurlijk voor een grote en unieke ervaring.
·   Investeer in een betere dienstverlening, onder het begrip: Comfort en welness. Zorg dat de toeristen nieuwsgierig worden en een unieke ervaring mee willen maken.
·   Aandacht geven voor het authentieke Brazilië dus de Braziliaanse exclusieve producten laten zien.
·   Maak de toeristen nieuwsgierig door de Braziliaanse kunst, geschiedenis en vooral de Braziliaanse cultuur.


Brazilië en Social Media
Brazilië is ook één van de snelst groeiende landen en maakt gebruik van social media zo blijkt uit een onderzoek in Brazilië. 86% van de Braziliaanse internetgebruikers is tenminste op 1 platform actief op en zitten het liefst op Orkut. Ondanks de armoede in dit land, heeft de mobiele markt naar schatting 153,7 miljoen gebruikers. Een land met uitgebreide mogelijkheden voor internetondernemers.

Vierde seminar

Tourism in the Age of Internet and Social Media

Joachim Schmidt is de uitvinder en de eigenaar van ‘Intensive Senses’ en mede uitvinder van ‘Social Media academie voor reizen en toerisme’. Hij heeft meer dan 15 jaar ervaring in de digitale media.
De ‘Social Media academie voor reizen en toerisme’ werd opgericht in december 2011 door Maike Ovens en Joachim Schmidt. De academie biedt in social media en online marketing workshops aan voor de toeristische industrie.
Er wordt gezegd dat 75% van de Duitse gemeenschap gebruikt maakt van het internet en dat 82% van het Duitse publiek via de web naar informatie zoekt over reis en toeristische producten. 53% boeken een vakantie via het internet, en dat meer dan de helft van deze consumenten namelijk 74% gebruikt maakt van Social Media netwerken en platforms. Uit het onderzoek is gebleken dat Facebook in totaal over 1 biljoen leden wereldwijd beschikt.
·   50% van de Duitse bevolking maken gebruikt van online diensten om reis, vlucht en hotelboekingen te reserveren en te boeken.
·   Producten in de toeristische wereld zijn zeer emotioneel.
·   Beoordelingen en recepties zijn altijd subjectief.
‘Social Media is meer dan een hype’ legt Joachim Schmidt uit. De mensen die van Social Media gebruikt maken zien het als een extra en zeer directe manier van communicatie.  Tegenwoordig ziet veel tieners communiceren niet meer via e-mail of sms-berichten zoals dat vroeger wel massaal werd gedaan. Het is zeer eenvoudig om bijvoorbeeld een Facebook of Twitter account aan te maken.
De overgang van de consument naar de ‘Prosumer’.Jaren geleden produceerden alleen mediabedrijven content voor de websites. Tegenwoordig kan iedereen in zijn eentje content produceren en aanleveren.

1 opmerking:

  1. Hola Pam!
    Wat een leuke blog! heel profesioneel! Congratz
    Wat waren de ITB dagen toch zo leerzaam! Ik ga het volgend jaar overnieuw doen ga je dan mee? We kunnen zo veel nieuwe dingen leren op het gebied van trends en ontwikkelingen!
    Leuke artikelen over social media en e-commerce

    Groetjes
    Gina

    BeantwoordenVerwijderen