zondag 15 april 2012

Consumentengedrag

Tijdens de inkoopproces wordt gekeken naar de key player; een initiatiefnemer houdt in dat de beslisser voor zijn eigen reis kiest en dat hoeft niet betekenen dat de beslisser voor een groep bepaald.
In het boek staat met een voorbeeld aangegeven over een gezin/familie maar toch vond ik het een beetje ingewikkeld. Zijn zij gewoon niet de meedenkers, de eindverantwoordelijken en de aanhang.


In de les werd ook aangegeven wat kochnitieve defiantie; veel en hoge verwachtingen. Onzekerheid kan ontstaan door lange periode dus heel vroeg van te voren boeken en men weet nooit wat zich af kan spelen voor de reis dus dat is altijd even afwachten. Kort van te voren boeken heeft men weinig last van onzekerheid. Een andere oorzaak is hoe hoger de prijs is, hoe hoger de verwachting kan zijn, zo kan er meer onzekerheid ontstaan. Mensen met weinig reiservaring en persoonlijke eigenschappen spelen ook een grote rol in deze angst of overwinning.


Als ik op vakantie ga ben ik wel wat onzeker van te voren. Ik ging vorig jaar zomer naar New Jersey/ New York met mijn zusje en mijn neefje. Wij hadden flink gespaard. Wij verbleven ongeveer twee weken in New Jersey. Gelukkig had mijn neefje een nicht in Washington Heights wonen en dat was weer een last van onze schouders. Onze reis was meer dan 1000 euro dus wij hadden zeker hoge verwachtingen erbij. Vanwege de aanslag van 9/11, hadden wij een omboekingsverzekering genomen, leek ons wel zo handig!
Zodra ik ben ingecheckt tijdens het boarden, laat ik alles naar mijn verloop. Want vakantie betekent bij mij geen stress!! Dus als mijn vakantie niet bevalt zijn er nog andere alternatieve oplossingen....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten